Aktuellt: Medlemsmöte i Åstorp den 9/11 kl. 19.00 och Natursnokarna Söderåsen

Vi hoppas att du/ni har möjlighet att komma till kulturhuset Björnen torsdagen den 9/11 2017 mellan kl. 19-21. (Observera att det är torsdagen och inte tisdagen den 9/11 vilket det felaktigt står i programmet i det senaste Söderåsbladet.)

Några av er deltar i vårt arbete på föreningens äng Ekbacken och några brukar delta i våra programpunkter. Den 9/11 hoppas vi att många av er kommer för att njuta av bilder från vår natur på och omkring Söderåsen men kanske framförallt för att delta i den efterföljande diskussionen om vår förenings verksamhet under kommande år.

Vi vill bredda föreningens arbete som hittills framförallt bestått i att dels sköta vår äng Ekbacken, dels arrangera exkursioner för att locka ut folk i naturen under sakkunnig ledning. Ta gärna del av det senaste Söderåsbladet för en fylligare beskrivning av våra tankar kring medlemsmötet och föreningens verksamhet.

Sedan uppropet i det senaste Söderåsbladet har vi glädjande nog fått kontakt med Alexandra och Martin från Åstorp som vill bli natursnoksledare. Natursnokarna är Naturskyddsföreningens barn- och familjeverksamhet där barn och vuxna upptäcker naturen tillsammans. Vi tror att de som får chans att uppleva och lära sig mer om naturen också blir mer rädda om den. Alexandra och Martin planerar för tre-fyra natursnoksaktiviteter under 2018. Alexandra och Martin har en egen sida på Facebook ”Natursnokarna Söderåsen”.

Vi bjuder på fika under kvällen.

Välkomna!

E-postadressen publiceras inte.