Biologiska mångfaldens dag i Prästamarken. Kvidinge lördag 20/5 -18 kl. 09-13

Vi uppmärksammar den Biologiska mångfaldens dag den 22/5 med två aktiviteter i Prästamarkens naturreservat, Kvidinge den 20/5. Prästamarken består huvudsakligen av äldre lövskog men även en nyskapad ängsmark.

Dels träffas vi mellan 09-13, för andra gången, för att se vad som växer och rör sig i området genom att förutsättningslöst spana efter allt från blomflugor till flugsnappare. Samling på parkeringen vid Kvidinge kyrka. Ledare Bengt Hertzman och Kjell Wahlström.

Därutöver har Natursnokarna sin andra träff mellan 10-12. Aktiviteten vänder sig främst till barn mellan 3-6 år som tillsammans med föräldrar eller andra vuxna lär känna och förstå mer av naturen. Samling vid första informationstavlan, mittemot parkeringen efter Kvidinge kyrka. Ledare: Alexandra Bolinder och Martin Håkansson.

Alla är hjärtligt välkomna till de två träffarna.

Rödstjärt, hane
Foto: Lars-Bertil Nilsson